Review: [QB/ESX] Quasar Housing (2024)

Home » Review: [QB/ESX] Quasar Housing

Michel Janssen

Related Games

FiveMQuasar Scripts

Quasar Housing is de meest geavanceerde housing-script voor FiveM-servers.

Review: [QB/ESX] Quasar Housing (3)

In een van onze vorige reviews behandelde wij de Quasar Smartphone. Wij waren hier enorm over te spreken. In deze review zijn we aan de slag gegaan met Quasar Housing 2.0 en hoe ons dat beviel dat lezen jullie in deze review.

Quasar Housing 2.0 is een housing script met veel unieke features. In mijn ogen is dit zelfs de nieuwe generatie housing voor FiveM-server eigenaren.

Review: [QB/ESX] Quasar Housing (4)

Het script is vanaf de grond opnieuw opgebouwd met een tal aan nieuwe en unieke features. Quasar Housing 2.0 heb ik op zowel ESX en QBCore getest en op beide platformen werken ze perfect. Het leuke aan de Quasar scripts is dat de meeste scripts met elkaar kunnen samenwerken. Ter voorbeeld de Quasar Housing en Quasar Smartphone werken perfect samen.

Zo heeft Quasar scripts twee updates uitgerold. Een van deze updates heeft te maken met hun Smartphone het is namelijk mogelijk om de batterij van de Smartphone op te laden met een powerbank of in je gekochte huis via het Quasar Housing 2.0 script.

Review: [QB/ESX] Quasar Housing (5)

Quasar Housing is enorm uitgebreid met een tal aan ongekende features. Zo is het mogelijk om naast de standaard huis tieren ook MLO’s in te laden en deze vervolgens weer te verkopen zodat er sloten op gezet kunnen worden. De MLO-functie kan o.a. gebruikt worden voor gangs of voor spelers die bijvoorbeeld een restaurant of iets anders willen kopen.

Naast het feit dat deze huizen verkocht kunnen worden aan spelers kunnen spelers deze huizen ook bijvoorbeeld inkopen en deze vervolgens weer te verkopen aan andere spelers of de bank. Zodat deze spelers geld kunnen verdienen. Deze functie kan ook voor leuke roleplay-elementen zorgen. Als voorbeeld een speler kan een van meerdere huizen kopen via de makelaar vervolgens kan deze weer verkocht worden aan andere spelers. Hierdoor is het dus mogelijk dat gangs bijvoorbeeld diverse huizen kunnen opkopen en deze vervolgens te verkopen aan andere spelers of leden uit de gang. Op die manier kan een gang een wijk als hun territorium claimen.

Review: [QB/ESX] Quasar Housing (6)

Zodra een speler een huis gekocht heeft kan hij deze inrichten binnen de polyzone dat voor die speler beschikbaar is. Zo is het dus ook mogelijk om je achtertuin van je woning indien je deze hebt in te richten naar zijn smaak. Het decoratiesysteem van de script heeft een strak design en werkt echt perfect. Het systeem vind ik persoonlijk ook zeer fijn werken. Je kunt zien dat de makers van dit script enorm veel liefde en tijd hebben gestoken in het maken van dit script.